Subject: FW: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 7 Jul 2025 09:22:02 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/3066-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher <[email-masked]>
Sent: Friday, July 4, 2025 12:33 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Darius Rakstelis <[email-masked]>
Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere, lugupeetud Laur!

Nagu juunis toimunud koosolekul kokku leppisime, saadame uuesti
korrigeeritud projetki.

<https://acardanuy-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/erle_iher_ardanuy_com/
EkC56vQR8IpDh0tkO4tQ1dUBp_FljyoTbZ4rE2jMwuf3Ng?e=ohrwXm>  Transpordiamet

Lisaks vastame ka varasemalt esitatud kommentaaridele:

“Oleme jätkuvalt seisukoha, et Transpordiamet ei saa kooskõlastada raudtee
kontaktvõrgu projekti enne kui pole esitatud komplektset lahendust, mis
kajastab sh raudtee olulisi rajatisi (nt rööbasteed, muldkeha,
hooldusteed, kõrguslik lahendus jne).

Juhime tähelepanu, et Transpordiametil pole võimalik hinnata antud
esitatud materjalide põhjal planeeritava tegevuse ulatust, kuna tegevusega
on seotud ka uue raudtee muldkeha ning vastavate muude rajatiste
paiknemine riigitee kaitsevööndis ja kohati riigitee maaüksusel puutuvas
osas „

Kontaktvõrgu projekt on korrigeeritud vastavalt RBE esitatud viimastele
joonistele (Soodevahe-Muuga viimased raudteeteljed , millele on Eesti
Raudtee kehtiv kooskõlastus ka juba olemas).

„Lisaks juhime tähelepanu, et projektiga on muudetud on paiknemist
võrreldes projekteerimistingimustes kajastatud asendiplaanidele.
Sealhulgas on projektiga planeeritud kontaktvõrgu rajamist riigitee nr 94
Muuga sadama tee maaüksusele (tunnus: 44603:002:0226), seega eeldatavalt
ka hooldusteede, rööbasteede ja raudtee muldkehade rajamist riigitee
maaüksusele, kuigi projekteerimistingimustes kajastatud materjalides olid
antud rajatised planeeritud väljapoole riigitee maaüksust.

Oleme suhelnud antud teemal ka Rail Baltic Estonia OÜ esindajaga ning
seega palume kontrollida/kontakteeruda RBE-ga ning korrigeerida vastavalt
asendiplaanilist lahendust, selliselt et raudtee ja sellega seotud
rajatised jääksid väljapoole riigitee maaüksust vastavalt
projekteerimistingimuste menetluses kajastatud asendiplaanile.“

Asendiplaanid korrigeeritud, tehnilised lahendused ei mõjuta riigimaantee
nr 94 Muuga Sadama tee maaüksust (tunnus: 44603:002:0226).

„Juhime tähelepanu, et hetkel esitatud lahenduses jäävad ikkagi riigiteed
nr 1 Tallinna-Narva tee ületava Peterburi tee raudtee viadukti külge
planeeritud kontaktvõrgu rajatised riigitee vaba- ja liiklusruumi ning
seega ka takistama liiklust riigiteel. Asendiplaanil kajastatud konsoolide
nr 137 ja nr 138 paiknemist tuleks nihutada (pöörata) eemale riigitee
äärest. Samas tuleb arvestada ka teevalgustusmastidega ning nende
kaugustega. Vajadusel tuleb lahendada valgustusmastide nihutamine või
leida muu alternatiivne lahendus. Seega palume antud asukohtades esitada
ka täiendavad ristlõike joonised, mis kajastaks olulist infot ka riigitee
ja liiklusruumi osas.

Esitatud andmetele tuginedes kinnituvad konsoolid raudtee viadukti
raudbetoonist tugisammaste külge.“

Kontaktvõrgu mastide nr 137-141 (5 tk) paiknemine korrigeeritud..

Lugupidamisega ja Teie tagasisidet ootama jäädes,

Erle Iher

De: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Enviado el: lunes, 16 de junio de 2025 8:32
Para: Erle Iher <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Asunto: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere

Palume täpsustada, kas koosolekule on kaasatud ka RBE esindaja?

Varasemalt oleme enda kirjades palunud kindlasti koosolekule kaasata ka
RBE esindaja.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, June 9, 2025 11:40 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Sergei Andrejev < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; electrification < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Darius Rakstelis <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Lugupeetud Lauri Kõiv

Palume korraldada kolmepoolne koosolek Microsoft Teamsi vahendusel
ehitusloa taotlusega seotud olukorra lahendamiseks.

Pakume kohtumise toimumisajaks järgmisi kuupäevi:

*	16. juuni 2025 kell 11.00

*	19. juuni 2025 kell 11.00

Palun andke teada, milline nimetatud kuupäevadest sobiks Teile paremini,
et saaksime ametliku kutse saata.

Lugupidamisega,

Erle Iher

De: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Enviado el: viernes, 23 de mayo de 2025 9:28
Para: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Asunto: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere

Tänan kirjutamast.

Oleme endiselt seisukohal, et Transpordiamet ei saa kooskõlastada raudtee
kontaktvõrgu projekti ega ehitusluba enne kui pole esitatud komplektset
lahendust, mis kajastab sh raudtee olulisi rajatisi (nt rööbasteed,
muldkeha, hooldusteed, kõrguslik lahendus jne) (sh tähelepanekud
varasematest kirjavahetustest). Samuti peab lahendus olema kooskõlas RBE
projektidega ja planeeritavate tegevustega.

Vajadusel saame osaleda Teamsi koosolekul, kuid kindlasti peab juures
olema RBE esindaja.

Kuid ilmselt on Teil mõistlikum esmalt lahendada antud küsimused, millele
oleme varasemalt tähelepanu juhtinud ja samuti suhelda RBE esindajaga
projektide kooskõla osas.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, May 20, 2025 1:21 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Sergei Andrejev <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; electrification <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Darius Rakstelis
< <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Lugupeetud Laur Kõiv,

Et vältida möödarääkimisi ja minna tõhusamalt edasi ehitusloa taotluse nr.
2311271/01323 kooskõlastamise protsessiga, teeme ettepaneku korraldada
Teamsi vahendusel koosolek Transpordiameti, Ardanuy ja Eesti Raudtee
esindajatega (vajadusel ka RBE esindaja) projekti täpsemaks selgitamiseks
ja lahenduseni jõudmiseks.

Kui see on Teile vastuvõetav, siis palun andke meile teada, milline on
Teile koosolekuks sobiv aeg.

Lugupidamisega ja vastust ootama jäädes,

Erle Iher

De: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Enviado el: miércoles, 2 de abril de 2025 13:41
Para: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
CC:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Asunto: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Tere

Oleme jätkuvalt seisukoha, et Transpordiamet ei saa kooskõlastada raudtee
kontaktvõrgu projekti enne kui pole esitatud komplektset lahendust, mis
kajastab sh raudtee olulisi rajatisi (nt rööbasteed, muldkeha,
hooldusteed, kõrguslik lahendus jne).

Juhime tähelepanu, et Transpordiametil pole võimalik hinnata antud
esitatud materjalide põhjal planeeritava tegevuse ulatust, kuna tegevusega
on seotud ka uue raudtee muldkeha ning vastavate muude rajatiste
paiknemine riigitee kaitsevööndis ja kohati riigitee maaüksusel puutuvas
osas.

Lisaks juhime tähelepanu, et projektiga on muudetud on paiknemist
võrreldes projekteerimistingimustes kajastatud asendiplaanidele.
Sealhulgas on projektiga planeeritud kontaktvõrgu rajamist riigitee nr 94
Muuga sadama tee maaüksusele (tunnus: 44603:002:0226), seega eeldatavalt
ka hooldusteede, rööbasteede ja raudtee muldkehade rajamist riigitee
maaüksusele, kuigi projekteerimistingimustes kajastatud materjalides olid
antud rajatised planeeritud väljapoole riigitee maaüksust.

Oleme suhelnud antud teemal ka Rail Baltic Estonia OÜ esindajaga ning
seega palume kontrollida/kontakteeruda RBE-ga ning korrigeerida vastavalt
asendiplaanilist lahendust, selliselt et raudtee ja sellega seotud
rajatised jääksid väljapoole riigitee maaüksust vastavalt
projekteerimistingimuste menetluses kajastatud asendiplaanile.

Projekteerimistingimuste menetluses kajastatud asendiplaan

Juhime tähelepanu, et hetkel esitatud lahenduses jäävad ikkagi riigiteed
nr 1 Tallinna-Narva tee ületava Peterburi tee raudtee viadukti külge
planeeritud kontaktvõrgu rajatised riigitee vaba- ja liiklusruumi ning
seega ka takistama liiklust riigiteel. Asendiplaanil kajastatud konsoolide
nr 137 ja nr 138 paiknemist tuleks nihutada (pöörata) eemale riigitee
äärest. Samas tuleb arvestada ka teevalgustusmastidega ning nende
kaugustega. Vajadusel tuleb lahendada valgustusmastide nihutamine või
leida muu alternatiivne lahendus. Seega palume antud asukohtades esitada
ka täiendavad ristlõike joonised, mis kajastaks olulist infot ka riigitee
ja liiklusruumi osas.

Esitatud andmetele tuginedes kinnituvad konsoolid raudtee viadukti
raudbetoonist tugisammaste külge.

Asendiplaanil kajastatud konsoolid asuvad riigitee vaba- ja liiklusruumis.

Konsooli nr 138 asukoht ja teevalgustusmasti kaugus.

Konsooli nr 137 asukoht ja teevalgustusmasti kaugus.

Konsooli nr 138 asukoht

Konsooli nr 137 asukoht

Projekti materjalide korrigeerimisel palume lähtuda ka Transpordiameti
varasemast 18.03.2025 kirjast nr 7.1-2/25/3066-2 ning väljastatud nõuetest
(16.08.2024 kiri nr 7.1-2/24/14064-2; 23.08.2024, kiri nr
7.1-2/24/14066-2).

Lisaks juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib täiendavaid
tähelepanekuid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, March 27, 2025 2:06 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Darius Rakstelis < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Ehitusloa taotlus nr. 2311271/01323

Lugupeetud Laur Kõiv,

Kirjutan Teile seoses ehitusloa taotlusega nr. 2311271/01323, millele ei
ole me saanud Transpordiameti kooskõlastust.

Protsessi kiirendamiseks, vastame meili teel Teie poolt välja toodud
punktidele:

1.	« Esitatud materjalides ei kajastu uutes planeeritavates lõikudes
kohati raudtee olulisi rajatisi (nt rööbasteed, muldkeha, hooldusteed,
kõrguslik lahendus jne), seega pole ehitusloa aluseks olev projekt
terviklik ning Transpordiametil pole võimalik hinnata planeeritava
tegevuse ulatust. Palume esitada projekti materjalides terviklik lahendus,
mis kajastaks kogu ehitusloaga planeeritavas lõigus ka raudtee olulisi
rajatisi. Samuti juhime tähelepanu, et lahendus peab olema kooskõlas ka
Rail Baltic raudtee trassi lahendusega »

Kontaktvõrgu projekt põhineb projekteerijale sisendandmetena antud
rööbastee projektist ning see projekteeritakse eraldi (Rail Baltica
projekt nii 1435 mm kui ka 1520 mm rööpmelaiusele). Seetõttu on trassil,
kus rööbastee asendit pole muudetud, projekteeritud kontaktvõrk
olemasolevale rööbasteele. Mõnes lõigus, näiteks Lagedi – Blokkpost,
nihutatakse rööbasteed olemasoleva paigutusega võrreldes oluliselt
(rööbastee ei kuulu meie projekti käsitlusalasse). Sellisel juhul on
kontaktvõrk (meie projekt) projekteeritud uuele rööbastee trassile (mille
projekteerimine ei kuulu meie projekti käsitlusalasse). Ei rööbasteid ega
muldkehasid ole selle projekti raames projekteeritud. Seega tuleb maa
omandamine ja uue rööbastee ehitamine läbi viia vastavalt Rail Baltica
projektile ning alles seejärel ehitatakse kontaktvõrk juba rajatud
rööbasteele. Rööbastee demonteerimine on samuti märgitud Rail Baltica
projekti teabe põhjal.

Kinnitame, et meie projekt on Rail Baltica raudteetrassi lahendusega
kooskõlas, kuna see on koostatud vastavalt meile esitatud sisendandmetele.

2.	«Projektis on muudetud kontaktvõrgu paiknemist võrreldes
projekteerimistingimustes kajastatud asendiplaanidele. Sealhulgas on
projektiga planeeritud kontaktvõrgu rajamist riigitee nr 94 Muuga sadama
tee maaüksusele (tunnus: 44603:002:0226), seega eeldatavalt ka
hooldusteede, rööbasteede ja raudtee muldkehade rajamist riigitee
maaüksusele, kuigi projekteerimistingimustes kajastatud materjalides olid
antud rajatised planeeritud väljapoole riigitee maaüksust. Palume
kontrollida ning korrigeerida vastavalt asendiplaanilist lahendust ning
planeerida raudtee ja sellega seotud rajatised väljapoole riigitee
maaüksust.»

Meie projekt käsitleb elektrifitseerimist raudteetrassile, mis on meile
esitatud sisendandmetena. Käesoleva projekti raames ei projekteerita
rööbasteed ega muldkehasid. Maa omandamist ja uue rööbastee ehitamist
käsitleb Rail Baltica projekt ning kontaktvõrk rajatakse alles seejärel,
kui on ehitatud rööbastee (kontaktvõrgu ehitamisel ilma rööbasteeta puudub
igasugune vajadus). Rööbastee demonteerimine on samuti märgitud Rail
Baltica projekti teabe põhjal.

3.	“Täiendavalt juhime tähelepanu, et riigiteed nr 1 Tallinna-Narva
tee ületava Peterburi tee raudtee viadukti külge kinnitatavad kontaktvõrgu
rajatised (mastid, konsoolid jne) ei ole kohati kooskõlas riigitee vaba-
ja liikusruumiga ning olemasolevate teevalgustusmastidega. Näiteks
konsoolid nr 137 ja nr 138 jäävad tee vaba- ja liiklusruumi ning seega ka
takistama liiklust riigiteel. Samuti paiknevad konsoolid väga lähedal
valgustusmastidele. Palume projekteerimisel arvestada riigitee
liiklusruumiga ning olemasolevate valgustusmastidega. Lisaks palume antud
asukohtades esitada täiendavad ristlõike joonised, mis kajastaks olulist
infot ka riigitee ja liiklusruumi osas.”

Kontaktvõrgu mastid projekteeritakse raudteeviadukti sammastele ning need
ei takista kuidagi ei maanteeliiklust ega teevalgustust (kontaktvõrgu
mastid asuvad oluliselt kõrgemal). Allpool on esitatud näited masti nr
137, 138 paigutuse kohta.

Joonisel „1005_EP_EK-6-01_rist“ (lk 10/12) on näidatud kontaktvõrgu
mastide projekteerimine sellistes kohtades (manuses).

4.	“Samuti palume kontrollida ning viia asendiplaanil kajastatud
katastriüksuste piiride kontuur/värvus kooskõlla tingmärkides kajastatuga.
Lisaks palume asendiplaanidel kajastada riigiteede kaitsevööndite piirid.”

Korrigeeritud

Lugupidamisega ja tagasisidet ootama jäädes,

Erle Iher

Ardanuy Ingeniería S.A.

Avda Europa 34, Edificio B 28023 Madrid, Spain.

Tel: +34 91 799 45 00

Email  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ardanuy.com/> www.ardanuy.com

Confidencialidad: El contenido de esta comunicación, así como el de toda
la documentación anexa, es confidencial y va dirigido únicamente al
destinatario del mismo. En el supuesto de que usted no fuera el
destinatario, le solicitamos que nos lo indique, no comunique su contenido
a terceras partes y, proceda a su destrucción. Gracias.

Confidentiality: The content of this message, along with all annexed
documentation, is confidential and is destined exclusively to the
addressee. If you are not the addressee of this message, we request that
you indicate this to us, not share its content with third parties, and
delete it. Thank you.

P Antes de imprimir este mensaje, asegúrese de que es necesario. El medio
ambiente está en nuestra mano.

P  Before printing this message, make sure it is necessary. The
environment is in our hands.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.